Ecsetmustra

május 16, 2014

Nincs nagy ecsetgyűjteményem és a minőségük is hagy némi kívánni valót maga után most mégis az itthon fellelhető sminkecsetekről hoztam bejegyzést és arról, hogy melyiket hogyan és mire használom. Hamarosan bővül a gyűjtemény, tervben van egy MAC vagy Sigma ecsetkészlet beszerzése, persze csak hasonmás de annyi pozitív véleményt olvastam róluk hogy most már nekem is be kell szereznem.
Korábban nem hittem volna, hogy az  ecsetek minősége, milyensége mennyit számít egy sminknél pedig a profi sminkesektől mióta hallani. Milyen különbségek vannak két, látszólag egyforma ferdén vágott ecset közt vagy hogy mennyire más ugyanaz a termék egy természetes szőrű illetve szintetikus szálú  satírozóval eldolgozva.



 KORREKTOR FELVITELHEZ

 



Elsőnek a korrektorhoz használt ecseteket nézzük meg! Három is van ebből a baloldalit még azelőtt használtam mikor a középső, ebelin márkájú lekerekített még nem volt a birtokomban. Ég és föld a különbség ami így képről is szemet szúr. Pirosság elfedésére krémes korrektorokat szeretek használni amire a középső puha szőrű, szintetikus ecset méreténél/formájánál fogva  hajlatokba is jól elfér, a tömöttsége miatt sokkal koncentráltabban elkendőzhető a csúnyaság és kevesebb terméket is vesz fel. Többfunkciós mert a  szemhéjam lealapozására is használni és olykor még a szemhéjfestéket is ezzel viszem fel. A harmadik ecsetet már nem használom, korábban a nehezen elérhető helyeken vettem hasznát, de mára már feleslegessé vált.

ALAPOZÁSRA, KONTÚROZÁSHOZ


Szám szerint a legtöbb arcra való ecsetekből van, habár az öt közül  csak hármat használok. Az  első a sorban, a nagyfejű lapos ecset amit alapozó/bb krém eloszlatására használok és bár több terméket használok így el, mint ha kézzel dolgoznék de még mindig kevesebbet mint szivaccsal. Most tesztelgetem hogyan lehet bronzosítót is felvinni vele és egyenlőre tetszik az így kapott végeredmény, karakteresebb az így kapott eredmény de tetszik.

A legyezőecset finoman szólva is  használhatatlan, papírvékony szálai miatt kontúrozásra vagy pirosításra alkalmatlan, fogalmam sincs mire lehetne használni talán valami körmös projektnél még jól jöhet.

A következő három, ferdén vágott púderecset és egy utazó méretű lekerekített változat de egyiket sem púderezésre használom. A Rossmann saját márkás áttetsző nyelű a legkedvesebb közülük, kontúrozáshoz, bronzosításhoz csak ezt használom, bár rettentően hullik (használat közben is) de bevált. A rózsaszínt nyertem, de nem igazán vált be: túlságosan lazák a szálai, alig vesz fel terméket és a kontúr rajzolásra alkalmatlan pirosítót szinte alig használok. Néha púderezéshez előveszem, de nem sokszor.

SZEMHÉJPÚDER FELVITELÉHEZ



A szemre való ecsetek első kategóriája a szín felviteléhez használt ecsetek; ha teljes szemhéjra viszem fel a színt a két (illetve az applikátort) fekete nyelű  lapos "pemzlit" használom (applikátor) ha pedig a szemöldökcsonton, a szemzugban dolgozok vagy az alsó szemhéjon akkor a legújabb és legnagyobb becsben tartott kúp(vagy ceruza)ecsetemet használom. Jó minőségű, puha szőrű ecset aminek feltűnően hosszú a szára a többihez képest ami elsőnek fura volt, de egyáltalán nem zavar. A második szivacsos végű, mondhatni ceruzaecset igazából egy kifogyott Lovely szemceruza volt de most hogy rendes kúpecsetem lett szinte felesleges így valószínűleg megválok tőle. Krémes szemfestékeket inkább kézzel viszek fel, jobban el tudom dolgozni.

 SATÍROZÁSRA

Legrosszabbul satírozó ecsetekkel állok - ezért is rendeltem mindjárt kettőt is - pedig ha szemsminkről van szó szerintem ez a fajta ecset a legfontosabb. A bal oldali ebelin gyengébbik eresztése, kissé ferdén vágott (és bár a képen úgy tűnhet ) de nem lapos ecset, a sörték kuszák, ritkásak de jóindulattal talán mondhatjuk tömöttnek.
Egy fokkal hatékonyabb  változat a jobb oldali. Picit kisebb, szintén ritkább szőrű és baromira szúrnak a szálai (!) Szinte kellemetlen vele dolgoznom, viszont jól eldolgozhatóak vele a színek. Ha minden igaz úton van felém egy jobb minőségű lekerekített végű ecset ami majd felváltja ezt a két borzalmat.

 TUSVONALHOZ



Tusvonalhoz illetve alsó szemhéj festésre ezt a  két ferdén vágott ecsetet használom előszeretettel, sőt  a bal oldalit még gyakrabban szemöldökformázásra. A jobb oldali őszintén szólva fogalmam sincs mire való ( ajak kontúrozónak túl kicsi) mindenesetre én azt is vékonyka tusvonalakhoz használom, esetleg kreatív sminkeknél lehet hasznos.


SZEMÖLDÖKFORMÁZÁSHOZ


Itt is szerepel az előbbi ferdén vágott lapos ecset, mert a rövid nyéllel könnyebb szemöldököt formáznom, elég merev ahhoz hogy egyenletesen lehessen felvinni a port mégsem lesz mesterkélt a végeredmény. Ezen kívül szemöldökfésűt és szemöldökborotvát is használok. Hogy az mekkora találmány és megváltás azoknak akik hozzám hasonlóan utálnak a szemöldököt szedni. Ezek mellé  becsatlakozott újabban a  Catrice szemöldökformázója a kétvégű ecsettel és minicsipesszel.


PÚDEREZÉSHEZ

Egészen mostanáig eléldegéltem púder nélkül, persze hozzá való ecsetem  volt :) Fura, de mióta a Garnier olajmentes (!) bb krémet használom a hétköznapokon rögtön  felvitel után fényesnek látom az arcom ezért a púder használata is szükségessé vált amihez ezt a dm-ből való kabukit használom. Nagyon lazák a szálai emiatt jobbára csak egy kevéske púder szoktam felütögetni vele vagy a felesleges termékeket lesöpörni.


 KEDVENCEK




Végére még egyszer együtt a négy kedvenc ecset: a hosszú nyelű kúpecsetet azért szeretem mert sokoldalúan felhasználható és az összes közül a legjobb minőség. Használom a mélyítővonalba szín felvitelhez, az alsó szemhéjra és a szemzugba is befér.
Az nagy fejű lapos ecset legújabb felhasználási módja miatt kedvenc, határozott kontúr készíthető vele emellett sűrű állagú alapozók felvitelére és eldolgozására is jó. A korrektorecset is a multifunkciós tulajdonsága miatt kapott ebben a kategóriában helyett, a szálak pihe-puhák és még egyet sem hullajtott el. A lehurrogott satírozó csak azért került be, mert nincs jobb viszont elengedhetetlen kellék a legegyszerűbb sminknek is.

Alapozót/bb krémet kézzel vagy ecsettel  szerettek jobban eloszlatni?
Hányféle ecsetre van szükségetek egy hétköznapi smink elkészítéséhez?

You Might Also Like

8 hozzászólás

  1. tetszett a bejegyzés :) én alapozáshoz egy ebay-ről rendelt lapos kabuki ecsetet használok, ami jó minőségű, puhák és tömöttek a szálai. könnyedén el lehet vele dolgozni az alapozót, vagy BB krémet :) szemre mindig más ecsetet használok, de többségében egy lapos, kúpos végű ecset kerül elő :) púderezéshez szintén ebay-es ecset egy puha, tömött, jó minőségű kabuki ecset, ami még cuki is :) kevés terméket vesz fel, mégis elegendőt :) 400-500 forintért már lehet találni jó ecseteket ebay-en. szemre való ecsetkészletet rendeltem ebay-ről amikből szoktam napi rendszerességgel használni a többségéből. kb 700-800 ft a 7 db :) xoxo

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig ebay-es ecsettel nekem is csak jó tapasztalataim voltak. Egyenként rendeltem őket, de ha a most rendelt ecsetek is olyan jók lesznek (ráadásul az eladó akitől rendelem szűk 2 hét alatt el is küldi) akkor egy nagyobb ecsetkészletre is beruházok hamarosan. Olyan sok jót olvastam a Sigma készlet ebay-es változatáról, hogy szerintem ő lesz a következő...

      Törlés
  2. Van egy pár ecsetem, nekem is elég vegyesek, van e-bayről, van essence van catrice meg még néhány olyan aminek nem tudom a márkáját. Napi szinten kettő darab ecsetet használok egy ebay-es pirosító ecsetet és az essence kabuki ecsetét púderezéshez. Csak bb krémet használok, de azt kézzel viszem fel, nekem így a legjobb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is van 2-3 noname ecset, a Kincses Szigetben vettem őket 250-300ft-ért. Az egyiken még "MAC" felirat is rajta van (az első képen az első, fekete nyelű ecset az) :D:D
      A sűrűbb textúrájú bb-ket néha én is kézzel viszem fel, mert jobban "érzem" mennyit hova :)

      Törlés
  3. Örülök, hogy írtál az Essence ferdén vágott ecsetéről, mert gondolkodtam rajta egy időben, de valamiért azt súgta a belső hang, hogy nem lesz ez annyira jó amennyire én gondolom :D Egyébként a többi ecsetét az Essence-nek nagyon szeretem. A többi ecsetem pedig Ebayről van :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Más Essence ecsetem nincs, csak ez a púder de épp emiatt nem tervezek több Essence ecsetet a gyűjteménybe. Ebayről jött ecsetekkel nagyon jók a tapasztalatok: a fekete nyelűek nagy része egy 12-db készlet részei. Megvárom az úton lévő ecseteket is, ha azok is beválnak beruházok egy nagyobb készletre :)

      Törlés
  4. Azért kimoshattad volna őket fényképezés előtt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miért is? Némelyiken tényleg van festék, igen. De szerintem nem ront a képeken ha látszik hogy használatban vannak és azért nem is leharcolt ecsetekről tettem be képeket. Ráadásul kíváncsi is voltam szóvá fogja e VALAKI tenni... Sajnálom, hogy így nem tetszett a bejegyzés!
      Köszönöm a kritikát!

      Törlés

Facebook