Gél lakkozás sajátkezűleg

augusztus 17, 2014


Hetek óta gondolkodtam azon, hogy beszerzem az otthoni gél lakkozáshoz szükséges alap,-és fedőlakkokat mert mostanában annyira töredezik és lemezesednek a körmeim hogy a tartósabb lakkok sem bírják sokáig és leválnak.  Lassan két hete hogy beszereztem minden szükséges termékeket, eddig tesztelgettem, tapasztalatot gyűjtöttem most pedig megosztom veletek  az otthoni gél lakkozással kapcsolatos első benyomásaimat.

Amit fontosnak tartok elmondani, hogy az általam pontokba szedett lépések csak egy nagyon alap, a legszükségesebb termékekkel készített géllakkozás lépéseit mutatja be egy drogériás kategóriájú termékcsaláddal. Ennél sokkal alaposabb és persze precízebb végeredmény is elérhető professzionálisabb lakkokkal, eszközökkel és persze tapasztalattal. Én a leggyorsabb, legegyszerűbb és legolcsóbb módját választottam így első neki futásnak.


Azt tudtam, hogy hatalmas összeget nem akarok költeni rá, kitudja sikerül e vállalható eredményt produkálnom és egyáltalán magáról a gél lakkozásról is hallani jót is rosszat is bőven. 
Pár hete feltérképeztem a terepet és összeszámoltam mennyire lenne költséges mulatság egy házi gél-manikűr beszerzése.
Mázli hogy elkezdődtek a  kiárusítások így végül is minden szükségeset kb. tizedéért tudtam beszerezni A zselélakkok darabja, márkától függetlenül  teljes áron  nagyjából 1000ft/db áron beszerezhetőek, de emellett szükség van még "előkezelő" lakkra  és speckó lakklemosóra is.
Én most az Essence gel nails at home termékeit választottam mert  minden kellék  (leszámítva a uv-lámpát)  350ft-t. Szerencsére az uv-lámpa kölcsöncucc, így azt nem kellett vennem.


Alább a tesztüzem folyamatát láthatjátok lépésről lépésre, a legelső próbálkozást amikor még csak   egy körmömön mertem kísérletezni és az első teljes (bordó) manit is. Jelenleg a harmadik  gél manikűrt viselem  így a tapasztalatokról és a tartósságról is tudok beszélni, remélem hasznosnak találjátok majd!
Nem mondom hogy hibátlan a végeredmény mert nagyon nem de nem reménytelen csak ki kell tapasztalni a lakkok állagát, az uv-lámpa kötési idejét és az eltávolítás legegyszerűbb módját.

Otthoni gél lakkozás kellékei /Essence gel nails at home termékek:

Essence gel nails at home primer
                 ♦ Essence gel nails at home lehúzható alaplakk
♦ Essence gel nails at home lemosó
  ♦ Essence gel nails at home fedőlakk
 

1. LÉPÉS

Megtisztítottam (hagyományos körömlakkal) a körmöm az előző lakk maradványaitól, használtam körömágybőr puhítót, rendbe tettem a körömágybőrt és amennyire tudtam formára reszeltem a körmöm. Ezután - de még a speciális lemosó használata előtt - "felbolyhoztam" a köröm felszínét a jobb tapadás eléréséhez. ( ez kihagyható) 


      2. LÉPÉS

 


                 
Második lépésben a speciális lemosóval megtisztítottam az esetlegesen körmöm maradt zsíroktól és egyéb szennyeződésektől. A lemosóra még ezután is szükség van a felesleges gél eltávolításához.


3. LÉPÉS


Ezután jöhet a harmadik, kihagyhatatlan lépés a primer használata a jobb tapadás érdekében illetve előkészíti a körmöket  a zselés alaphoz.

4. LÉPÉS

Következő lépésben a lehúzható alaplakk került  körmömre. Egy rendkívül sűrű állagú lakkról van szó, emiatt kissé nehézkes precízen és egyenletesen felvinni úgy hogy a ne folyjon ki a körömágybőr mentén. Ha mégis  úgy jártok ahogy én többször is :) távolítsátok el a felesleget még az uv-lámpa használata előtt. A körömvégeknél én egy vízszintes rétegben is húztam egy réteget, remélve hogy megelőzhetem az idő előtti felpattogzást.
Egyébként az egész gel nails at home készletben ez a lehúzható alap a legjobb és ettől más mint egy hagyományos gél lakkozás. Nekem legalább is sokkal szimpatikusabb hogy nem leszerelem az előző géllakkot hanem egyszerűen csak lehúzom, habár sajnos így is felsérti valamennyire a körömfelszínt de talán  kíméletesebb megoldás.

5. LÉPÉS

Jöhet az uv-fény a leírás szerint 60 másodpercre de én inkább 1,5percig hagytam míg megkötött a zselé majd a felesleget az előzőleg használt lemosóoldattal letöröltem.

6.LÉPÉS



Ezután jön a kiválasztott szín, én egyenlőre a  Lovely, Lora és Manhattan lakkal próbálkoztam, nem tudom Essence lakkokkal tartósabb lenne e a végeredmény...  Fontos, hogy a kiválasztott színes lakkot hagyjuk teljesen a levegőn megszáradni (uv-lámpa nélkül)!

7. LÉPÉS


 Utolsó lépésként jöhet a szintén sűrű és sárga (!)  fényzselé. Ez a "fedő"lakk zselé a színes lakkra kenve valamennyire módosítja a színt. Nem durván, de azért észrevehetően. Jöhet megint 1-1,5 perc a lámpa alatt és kész is a gél-finish!
Nem tökéletes, sőt de végül is nem lett rossz. Legalább is ennél sokkal rosszabbra számítottam. A széleken precízebb is lehettem volna de mentségemre szóljon hogy nem könnyű ennyire sűrű állagot egyenletesen felvinni ráadásul vékony rétegben. 
Ami a tartósságát illeti az első próbálkozásnál  már a második nap találtam kifogásolni valót de a második/bordó manikűrnél már sokkal tartósabb lett az eredmény. Ez a bordó mani 1 hétig bírta így ahogy a képeken látható és csak ezután kezdett a végeken "felcsúszni" a lakk.A lehúzható alaplakk miatt féltem, hogy akaratom ellenére magától leválik de nem így lett.







ELTÁVOLÍTÁS

Ami az eltávolítást illeti, nos tény hogy nem olyan gyors mintha csak lemosnánk de a lehúzható alaplakknak köszönhetően kevésbé macerás és mint a hagyományos gél lakknál. A képeken látható hogy a széleknél kissé megreszelve  ideális esetbe  rózsafapálcával ( vagy esetemben körömágybőrfeltoló eszközzel) alányúlva nagyobb darabokban leszedhető. Sajnos kisebb-nagyobb sérülések a körömlemezen lehetnek, sőt amennyire én tudom ez elkerülhetetlen velejárója az összes ilyen "épített" manikűrnek. Legközelebb vastagabb alapréteggel próbálkozom hátha úgy kevésbé sérti fel a körmöket.




Összességében  klassz, hogy ezután saját magamnak készíthetek zselés körmöket és ami a legjobb hogy 1500ft alatt beszereztem persze a kölcsön uv-lámpa nélkül nem úsztam volna meg ennyiből de lámpa akár ebayről is beszerezhető.
Tény, hogy időigényesebb mint egy szimpla lakk és hogy őszinte legyek különlegesebb végeredményre számítottam de mindennel együtt 1 óra alatt elkészült a gél lakkom. 
Sajnos csak rövid körmökön tudtam kipróbálni mert baromira töredeznek - ezért is jött a gél lakkozás ötlete, hátha sikerül alatta megnöveszteni  - hosszabb körmökön biztosan szebb az eredmény.  Hosszútávon biztosan nem alkalmazható ez a fajta technika, mert akármennyire is nő alatta a köröm a reszelés és a lehúzható réteg a körömfelszínt mégiscsak felsérti. Rövid időn belül a harmadik gél lakkomat készítettem el. A körmeim mintha erősebbek lennének és gyorsabban nőnek köszönhetően annak hogy a kemény zselé alatt nem tud letörni, berepedezni, nekem már ezért megérte beszerezni ezt a készletet. 

Gyakorlatilag csak 1-2 nappal tartósabb mint a hagyományos lakkozás (valószínűleg a kezdetleges technikám miatt ) szóval csak emiatt felesleges beruházni egy otthoni csomagra de akik hozzám hasonlóan képtelenek megnöveszteni a körmüket és nem szeretnének 2 hetente 3-4000ft-ot manikűrösre költeni azoknak megér(het) egy próbát egy saját gél manikűr szett otthonra.

Mit gondoltok a gél lakkozásról, próbáltátok?

You Might Also Like

9 hozzászólás

  1. Már nagyon vártam ezt a bejegyzésedet. :) Nagyon meggyőző az Essence-nek ez a készlete. Bár én jelenleg építő zselével erősítem a körmeimet (PAncsi receptje alapján), most elgondolkodtam rajta, hogy lenövesztem, és kipróbálom az Essence-es verziót is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pancsi gél lakkozásról írt bejegyzését én is olvastam:) Hosszútávú következtetéseket bő két hét távlatából nem mernék írni, de a töredezett és repedezett körmökre egyenlőre bevált.

      Törlés
  2. A lehúzható része szerintem nem tesz túl jót a körmöknek - több véleményt hallottam arról, hogy így nagyon sérülnek a körmök, egy idő után nagyon elvékonyodnak.
    Maga az ötlet jó, de azért óvatosan az ilyen olcsó otthoni megoldásokkal, mert többet árthatsz vele a körmeidnek, mint amennyit használ. Ha már van lámpád, csak egy-két profi alapanyagot kell beszerezni az otthoni géllakkozáshoz, én ezt nem nagyon hagynám az Essencre (bár mindig hangsúlyozom, hogy ha nagyon nem vagy képben, hogy készül egy műköröm, legalább néhányszor érdemes elmenni egy profihoz ellesni a dolgokat, nem véletlenül tanulják hónapokig a szakmát)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olvastam az erről szóló bejegyzésed, látszik hogy te sokkal körültekintőbben és precízebben készíted az otthoni gél lakkot mint én. Ég és föld a különbség, a tiéd sokkal szebb az tény! :)
      A lehúzható megoldásról én épp ellenkezőleg azt olvastam, hogy kíméletesebb mint lereszelni, kitudja erről majd csak később tudok beszámolni.
      Ugyanaz mégis teljesen más az általad leírt és az ahogy én próbálkozom a gél lakkozással.
      Nagyon az elején járok még, igaz ugyan hogy alaposan utánaolvastam mielőtt neki álltam otthon kísérletezni - és ezt javaslom mindenki másnak is aki esetleg tenne egy próbát. Az is lehet, hogy pár hónap múlva megunom és maradok a sima lakkoknál :)
      A családban is van olyan akinek műkörmös a szakmája (igaz nem ebben dolgozik) de épp az volt a lényeg, hogy én magam készíthessem el.

      Mindenesetre köszönöm Pancsi, a figyelmeztetést és a jó tanácsokat!!! :)

      Törlés
  3. Én is pár hete szereztem be, és kétszer készítettem vele körmöket. Eddig nagyon jók a tapasztalataim. 1. alkalommal két hétig bírta, akkor is csak azért szedtem le, mert már untam. Most 2. alkalommal meg akarom várni, hogy hány nap után válik már vállalhatatlanná :D

    VálaszTörlés
  4. én is nagyon régóta szemezem ezzel a szettel, csak nem merek belefogni egy ilyen lakkozásba az utolsó fázis miatt - elég gyengék a körmeim, biztos vagyok benne, hogy nem byrná túl jól.

    http://curly-dora.blogspot.com

    VálaszTörlés
  5. Igen biztos így csábító az ára, de szerintem is érdemesebb megvenni egy két profi terméket, ahogy Pancsi is írta. Én is vette magamnak egy kezdőszettet a diamond nails-től, és ahogy kiszámoltam egy gél lakkozás otthon nekem 150 Ft-ból jön ki. Jó mondjuk nekem nonstop csak piros a körmöm, nem szeretem váltogatni. Meg előtte jártam körmöshöz és tudtam mi a technika, így nagyon jól sikerül itthon magamnak!

    VálaszTörlés
  6. Hajrá sufni tuning! Éljen a körmök szétbarmolasa! Nem véletlenül tanuljuk a szakmát hónapokig sőt évekig! Leskelodni máshol kell. Aztán meg rinyaltok ha szar lesz a kormotok.
    Ajánlanám a vakbelmutet otthon youtube videót. Ennyierovel azt is lehet otthon.

    VálaszTörlés
  7. Nekem kéz és lábápoló, műkörömépítő reszelte szét a körmöm tetejét. És ő tanít is a szakmájában... Szóval köszi, inkább magamnak lakkozom.

    VálaszTörlés

Facebook