Nude lakkok a gyűjteményemben

április 20, 2015







Idén tavasszal a körömfestésemet egyfelől a színek -  ahogy azt ebben a bejegyzésben mutattam - másfelől az  abszolút visszafogott testszínű árnyalatok jellemzik.
A színek után összeszedtem az itthon fellelhető nude árnyalatokat a gyűjteményből: vannak köztük ezeréves lakkok és Glamour napi szerzemény is ami a vártnál sokkal jobban teljesít és meg lehet hogy kedvenc lesz hamarosan. Ezekről hoztam most egy rövid összefoglalót és némi színmintát.

A lakkok sorrendje egyfajta rangsor is egyben, a legkedveltebbtől haladok a leggyengébb láncszemekig. A képeken átlag 2 rétegben látjátok (ahol nem ott jelzem) mindenféle alap-,és fedőlakk nélkül pőre valójukban a közepes árfekvésű drogáriás körömlakkokat. A képek kattintásra megnőnek.


A Lovely legújabb magas fényű nude lakkjai szerény véleményem szerint sokkal jobban sikerült mint a korábbi nude kollekció. Az árnyalatok kreatív elnevezését még mindig hiányolom - bár tape színeknek fantázianeveket aláírom nem egyszerű - viszont a fedőképesség és a krémesebb állag miatt egyértelműen plusz  pont jár. Habár elvileg nem gél hatású szerintem a finish mégis kicsit azokhoz a lakkokhoz hasonló. Krémes, szinte tökéletes csíkmentes fedés és átlagos száradási idő jellemzi. A tartóssága gyors szárító lakkal a tetején az első tapasztalatok alapján 5 nap ami nem kevés. 

Lora márka nem épp drogériás és gyenge minőség  de ezt az inkább barnás tónusú lakkot mégis a második helyre soroltam. Lora lakkokat egyébként csak díszítéshez használok mert élénk árnyalatokból nincs hiány a márkánál. Ez a lakk inkább a színe miatt mint sem a kiemelkedő tartóssága vagy egységes fedése miatt szerepel a sor elején, de van az az árnyalat amiért képes vagyok 3 vagy akár 4 réteg száradási idejét is kivárni és ez egy ilyen lakk. Tartóssága átlagos kb. a harmadik nap végére már pattogzik.


Szintén egy párszázas márka, az Ingrid lakkja harmadik a sorban ami szintén az árnyalata miatt végzett ilyen jó helyen. Amúgy közepesen krémes állaga és csíkmentes fedésű ami 3 réteggel érhető el. A széles ecsettel nekem kifejezetten nehéz a dolgom de gyanítom ez csak az én bénaságom és a többség biztosan jobban kedveli ha két vagy akár 1 ecsethúzással letudhat egy réteget. Tartóssága átlagos.


A Rival de Loop Young márka lakkjaival sokan elégedettek a színválaszték és az árukhoz képest aránylag tartós mivoltuk miatt. Nos, én nem így érzek pedig  két lakkom  is van tőlük; ez a nude és a magic dream árnyalatú holo. Az első háromhoz képest ez sokkal "vizesebb" hatású ezért kielégítő fedőképességet is csak minimum 4 réteggel érhetünk el. A képen is látszik hogy 2 réteggel szinte semmi fedés, ráadásul rettentő híg így a felhordása sem egyszerű. Csak két rétegben használom aminek annyi előnye van hogy a alig látszik a lenövés vagy a pattogzás ezért a körmökön akár 3-4 napig is simán maradhat.


Egészen mostanáig istenítettem a Manhattan Lotus Effect lakkokat mert bár mindig csak kiárusított dobozkában találtam nekem való színeket a minőséggel sosem volt gond. Ez egy krémszín ami meglehetősen kényes árnyalat (és egyértelműen ez a leggyengébb Manhattan lakkom)  de még így szívesen viselem.  Enyhén csíkoz 2 rétegben, gyorsan szárad bár a tartóssága lehetne jobb is. Hibátlanul 2 napig bírja megfelelő alap,-és fedőlakkal a tetején.


A képen talán nem is látszik de ez az Essence Nude Glam lakk nem egy egyszerű nude lakk, apró aranyló csillámokkal teli. Nem durván csillámos de engem akkor is zavar épp ezért nem sűrűn kerül fel a körmeimre. Ha választani kell Essence és Lovely között a jelenlegi szortiment minősége alapján az én igényeimnek a Lovely most sokkal jobban megfelel. A képen 3 rétegben látható amivel majdnem teljes a fedőképessége, a tartóssága 2-3 nap.


Maybelline ColoRama minilakkal hasonló a problémám mint az előzővel: nem egy egységes krémes textúra hanem inkább egy gyöngyházfényű alig fedő festékecske. A képen ő is 3 rétegben látható és a körömágyam még így is átsejlik a lakk alatt. Tartósságára nem nagyon emlékszem (ezer éve viseltem) de elnézve ezt az árnyalatot az sem kizárt hogy előbb lemostam mint hogy megkopott volna :)
Őskövület Moyra lakk ami a Maybelline-hez hasonlóan inkább gyöngyház fényű "semmilyen lakk" mint nude. Ugyanaz a gond vele mint az előbbivel ráadásul csíkoz is. Valószínűleg ez után a bejegyzés után elbúcsúzunk egymástól.


Ha az előző őskövület akkor ez időszámításunk előttről való lehet, az Essence MultiDimension lakkokat talán nem is ebben az évezredben kerültek forgalomba?! :D
Besűrűsödött így a fedésről és tartósságról már nem is tudok érdemben nyilatkozni. Az árnyalat egyébként egy kellemes barackos szín volt hajdanán. Szívesen használtam alaplakknak virágos manikhoz de felette is jócskán eljárt az idő.





Kedvenc nude lakkotok?

You Might Also Like

1 hozzászólás

Facebook